Les noves tecnologies de la informació i la comunicació ho han canviat tot, la forma de viure, de treballar, de produir, de comunicar-nos, de comprar, de vendre. Tot l’entorn és distint. El gran imperatiu és preparar-nos i aprendre a viure en aquest nou entorn.
Les innovacions tecnocientífiques van conformar els canvis culturals del segle XX, establint noves formes de vida. Els entorns materials, interpretatius i valoratius; les maneres d’organització social, econòmica i política, juntament amb el medi ambient característic d’aquesta època, van ser alterats amb les noves tecnologies. Mirant cap a endavant, en aquest segle XXI, no hi ha dubte que la seva influència serà encara més determinant.
Com ja he dit la influència de la ciència i la tecnologia en la societat del coneixement ha anat conquistant diferents espais de la vida: ha transformat el nostre pensament, la nostra manera de sentir, d’actuar, de comunicar-nos... A més a més això ha influït en les característiques fisiològiques dels humans i ha augment el sedentarisme.
D’altra banda, el sistema educatiu té un repte molt important. Ha de qüestionar-se a si mateix, repensar els seus principis i objectius, reinventar les seves metodologies docents i els seus sistemes d’organització, els continguts curriculars i revisar críticament els models mentals que han inspirat el desenvolupament dels sistemes educatius. Així que els futurs docent s’enfronten a una situació complicada ja que l’escola, en el nostre país, encara segueix en un sistema del segle XIX però segur que l’esforç tindrà recompensa
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada